CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Mar 23, 2011

SBE OH SBE...(SIRI KE-2)

Hari pertama melangkah sebelah kaki ke alam perguruan. Aku memulakan perjalanan karierku dengan menjalankan SBE di SK POKOK SENA.

Assembly pertama



     Menyertai assembly pertama.Memang satu pengaalaman yang baru.Aku duduk disebelah Anis.Ape yang menarik dalam perhimpunan pagi ini adalah, seorang ustazah cuba memberikan pendedhan kepada murid terhadap penggunaan Bahasa Arab.Sbg cth Sobahan nur dan murid-murid menjawab sobahan khair......Kami sebagai guru peltih SBE juga diberitahu bahawa pelbagai aktiviti yang bakal dijalankan seperti Kejohanan Olahraga Zon Kepala Batas.. 





Ketua pengawas dan pen.ketua pengawas



Murid-murid tekun mendengar ucapan guru yang bertugas


Teacher Fatin di taman herba


Puppet House


    Puppet house ini terletak di Pusat Sumber sekolah.Ianya dihias cantik.Puppet house ini dibina dengan kayu.Di depan puppet house,terdapat replika haiwan seperti zirafah dan gajah.



Teacher Fatin dan Teacher Anis


Recess Time


        Pada waktu rehat,semua murid makan dan ada sesetengah yang bermain beberapa 'games'.Gambar di atas menunjukkan pelajar sedang permainan tradisional TENG-TENG.









Di Pusat Sumber

   Aku bersama-sama pelajar kelas 6 Jati.Di sekolah ini terdapat,4 kelas bermula dari kelas CENGAL,JATI,MERANTI dan TEJA. Setiap pelajar di ukur mengikut kemampuan pelajarannya.






P/S Hari pertama sebagai seorang guru pelatih...


0 comments: