CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Mar 8, 2011

Mungkin Ada Hikmah Disebaliknya....



Madsudnya:

Allah tidak memberati seseorang melainkan apa yang terdaya olehnya. Ia mendapat pahala kebaikan yang di usahakannya, dan ia juga menanggung dosa kejahatan yang diusahakannya. (Mereka berdoa dan berkata): "Wahai Tuhan kami! Janganlah Engkau mengirakan kami salah jika kami lupa atau kami tersalah. Wahai Tuhan kami! janganlah Engkau bebankan kepada kami bebanan yang berat sebagaimana yang telah Engkau bebankan kepada orang-orang yang terdahulu daripada kami. Wahai Tuhan kami! Janganlah Engkau pikulkan kepada kami apa yang kami tidak terdaya memikulnya. Dan maafkanlah kesalahan kami, dan berilah rahmat kepada kami, dan beri Penolong kami oleh itu, tolonglah kami untuk mencapai kemenangan terhadap kaum-kaum yang kafir".


Allah memberikan ujian kepadaku agar aku lebih tabah.Mungkin ada hikmah disebalik kehilangan orang yang paling aku sayang.Allah lebih mengetahuinya. Mungkin aku sebagai manusia sukar untuk menerima keadaan ini tetapi aku tetap redha. Sedih memang akan datang dengan sendirinya. Aku tak minta pun airmata tetapi ia tetap mengalir.Aku tak pernah minta untuk aku rindu dia tapi aku tetarp rindu dia. Aku tak pernah minta untuk jadi lemah sebegini,tetapi aku tetap lemah.Aku dah cuba untuk jadi kuat seperti dulu tetapi apakan daya aku memang tidak mampu. Hanya Allah mengetahui segala-gala. Pada masa sekarang aku hanya mampu berserah pada Allah SWT. Dialah Yang mampu kembalikan keceriaan aku. Aku akan tetap berusaha untuk teruskan hidup.Aku akan berjuang. Ya Allah bantulah aku. Aku hambamu yang lemah...

p/s AL-FATIHAH.Aku sayang dia...

0 comments: