CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Apr 29, 2011

Yang Tersayang


Tika Jantungku berdegup laju,
Jantungmu berhenti berdegup,
Tika aku menangis kesedihan,
Kau tersenyum penuh bahagia,
Tika aku rasa bagaikan tiada bulan yang menyinari,
Tapi hakikatnya bulan penuh menyambut kepulangan mu,
Tika suara sayuku mengalun ayat-ayat suci al-Quran,
Kau tersenyum kaku,
Wajahmu berseri-seri dan harum,
Aku akan menciummu pabila aku selesai membaca setiap juz,
Tiada tidur pada malam itu,
Kerna esok dan seterusnya aku takkan bertemumu lagi,
Tika pemergianmu,
Aku bagaikan manusia yang hidup tapi pada hakikatnya jiwa aku sudah mati,
Tapi pemergianmu yang sempurna buatkan aku senang hati,
Lapangnya liang lahadmu sehingga tanah perlu ditambah,
YA ALLAH,
KebesaranMU itu mendorong aku untuk berusaha menjadi yang terbaik.
YA ALLAH,
Tempatkanlah Mohd Zain b Hamidah  dalam kalangan orang-orang yang beriman..Amin

0 comments: