CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Apr 20, 2010

~.......Allah telah mengadakan ketentuan bagi tiap-tiap sesuatu......(Ath-Thalaq:3)


Setiap yang berlaku past ada hikmah disebaliknya.Apabila kita merenung dari sudut positif,hati kita akan menjadi tenang.Setenang air di kali.Namun apabila kita melihat dari perspektif yang negatif,kita akan menjadi stress atau kebih tepat lagi kita bakal diserang penyakit kemurungan.Pada aku,setiap yang berlaku dalam hidup aku ini pasti ada hikmah yang tersembunyi.Aku redha atas segalanya even ssah nk terima.
Perjalanan masih jauh.Aku bukan berjalan untuk hari esk sahaja tapi aku akan berjalan untuk hari mendatang.Mungkin jalan itu berliku-liku,siapa tahu.Hanya Allah yang mengetahui segalanya.Manusia hanya mampu merancang.Tuhan yang menentukan.
William James ada mengatakan :"Penderitaan telah membantu kita untuk mencapai suatu batas yang tidak pernah terbayangkan.Andai kata Dostoyesky dan Leo Tolstroy tidak mengalami kehidupan yang pahit,keduanya tidak akan berjaya menulis memoar dan novel-novel yang mengagumkan dan abadi hingga saat ini.Oleh kerana itu,hidup yatim,buta,terasing dan miskin terkadang menjadi penyebab keunggulan ,kemampuan yang luar biasa,kemajuan dan karya yang nyata.
Berbalik pada diri aku sendiri,hilang seseorang yang amta kita syang bukanlah sesuatu yang besar ertinya.Mungkin Allah akan menggantikannya dengan yang lebih baik dan sempurna.Mungkin juga dia bukanlah tercipta buatku.Aku cukup suka kata-kata roomate kesayanganku semalam."Tak nak couple la,nak teruskan kahwin ja kalau ada orang meminang".Best juga ya macam tu.Memang aku da lama rancang macam tu tapi kalau x da juga yang nak.Tak payah kahwin la jawabnya.Boleh jaga my parent sampai aku tua.Tu pun dikira berbakti juga.
Akhir hikayat,setiap yang terjadi pasti ada hikmah disebaliknya.THINK POSITIVELY...

0 comments: